Frågor och svar

Här får du svar på dom vanligaste frågorna:

  1. Var kan jag få en extra nyckel till hamnen eller varvet?
    Svar: Kontakta vår hamnkapten Stefan. Han ger dig gärna en extra nyckel, mot en depositionsavgift på 500 kr som betalas till klubbens bankgiro 5404-4367 eller till swish-nummer 123 282 485. E-postadress till Stefan finns på kontaktsidan
  2. Hur vet jag vilka avgifter jag skall betala?
    Svar: Avgifterna framgår av aktuell prislista på dokumentsidan
  3. Hur vet jag vilken avgift som gäller för min hamnplats?
    Svar: Avgiften framgår av prislistan för respektive brygga på  dokumentsidan.
  4. Var och när kan jag skriva upp mig för vakttjänstgöring?
    Svar: Du får ett mail från klubben när det är dags att boka vaktpass. Bokning av vaktpass gör du själv i schemat, genom att logga in på båtunionen, klicka på fliken ”Schema” och välj ”Aktiva scheman”. Du kan där välja vilket schema du vill boka i. Välj ditt schema. Leta dig fram till den önskade dagen och klicka på ”boka”.
  5. Om jag inte kan gå mitt vaktpass hur gör jag då?
    Svar: Logga in på medlemmarnas sida och ta kontakt med någon i vaktpoolen eller försök att byta med någon som bokat tid då du kan gå. Om du inte går ditt pass eller ordnar ersättare så kostar det 1500 kr i avgift till klubben för missat vaktpass, missar du påföljande vakt dubbleras avgiften, enligt prislistan.
  6. Om jag vill låna stuga för övernattning på klubbholmen?
    Svar: Bokning av stuga gör du själv i schemat, genom att logga in på båtunionen. Stugorna är utrustade med kuddar, madrasser och har el. I en stuga (Svalboet) finns kylskåp.
  7. Vilket organisationsnummer har klubben?
    Svar: Organisationsnummer och annan information om föreningen finns här.
  8. Om jag inte fått svar på min fråga, vad gör man då?
    Svar: Skicka ett mail till kansliet@turebergsbatklubb.se